dijous, 4 de setembre del 2014

Coneixes la conducció eficient?


 
La conducció eficient és una pràctica que consisteix a introduir certs canvis en els hàbits de conducció i adaptar-los a les innovacions introduïdes en els motors actuals. La forma tradicional de conduir no té en compte aquestes innovacions i les possibilitats dels nous vehicles, és per aquest motiu que hem d'adaptar la nostra forma de conduir a les noves tecnologies i els nous cotxes.

Per què la conducció eficient?

Encara que el consum nominal dels cotxes nous hagi baixat, el consum global de carburant del parc de
vehicles i les emissions de CO2 segueixen augmentant. Per complir amb els objectius de la política europea aconseguits en el Compromís de la Unió Europea a 2020, resulta indispensable la millora de l'eficiència energètica en el sector transporti i la disminució de la contaminació ambiental.

Per a què tots d’alguna manera hi participem, aquí us deixem 10 claus per aconseguir una conducció eficient:

1. ARRENCADA I ENGEGADA

- Arrencar el motor sense trepitjar l'accelerador.
- Iniciar la marxa immediatament després de l'arrencada.

- En motors turbo alimentats, esperar uns segons abans d'iniciar la marxa.

2. PRIMERA MARXA

- Utilitzar-la solament per a l'inici de la marxa.
- Canviar a segona al cap de 2 segons o 6 metres aproximadament.

3. ACCELERACIÓ I CANVIS DE MARXES

Segons les revolucions:
- En els motors de gasolina: entre les 2.000 i 2.500 rpm.
- En els motors dièsel: entre les 1.500 i 2.000 rpm.

Segons la velocitat:
- Amb 2a marxa: al cap de 2 segons o 6 metres.
- Amb 3a marxa: a partir d'uns 30 km/h.
- Amb 4a marxa: a partir d'uns 40 km/h.
- Amb 5a marxa: a partir d'uns 50 km/h.
- Amb 6a marxa: per sobre de 60 km/h.
- Accelerar després de la realització del canvi.

4. UTILITZACIÓ DE LES MARXES

- Circular el més possible amb les marxes més llargues i a baixes revolucions.
- En ciutat, sempre que sigui possible, utilitzar la 4a i la 5a marxa, respectant sempre els límits de velocitat.

5. VELOCITAT DE CIRCULACIÓ

- Mantenir-la el més uniforme possible: buscar fluïdesa en la circulació, evitant les frenades brusques, acceleracions i canvis de marxes innecessaris.

6. DESACCELERACIÓ

- Aixecar el peu de l'accelerador i deixar rodar el vehicle amb la marxa seleccionada en aquest instant.
- Frenar de forma suau amb el pedal de fre.
- Reduir de marxa el més tard possible, amb especial atenció a les baixades.

7. DETENCIÓ

- Sempre que la velocitat i l'espai ho permetin, detenir el cotxe sense reduir prèviament de marxa.

8. PARADES

- En parades perllongades (per sobre de 60 segons), és recomanable apagar el motor.

9. ANTICIPACIÓ I PREVISIÓ

- Conduir sempre amb una adequada distància de seguretat i un ampli camp de visió que permeti veure 2 o 3 vehicles per davant.
- En el moment en què es detecti un obstacle o una reducció de la velocitat de circulació a la via,
aixecar el peu de l'accelerador per anticipar les següents maniobres.
- L'anticipació ens permetrà advertir amb suficient antelació els imprevists que puguin sorgir a la via.

10. SEGURETAT

- En la majoria de les situacions, aplicar les regles de la conducció eficient contribueix a l'augment de la seguretat vial. Però òbviament existeixen circumstàncies que requereixen accions específiques diferents, perquè la seguretat no es vegi afectada.
- En qualsevol cas, si existeix conflicte entre la conducció segura i eficient, haurà de prevaler la seguretat.

A Autoxandri t’animem a realitzar una conducció eficient, veuràs que és una pràctica senzilla!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada